Aktualizujem zobrazený obsah |
Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
pre podnikateľov
a právnické osoby
Tieto všeobecné obchodné podmienky pre podnikateľov a
právnické osoby (ďalej len "obchodné podmienky") sa vzťahujú na zmluvy uzavreté
prostredníctvom on-line obchodu TARTshop.sk umiestneného na webovom
rozhraní www.tartshop.sk (ďalej len "webové
rozhranie") medzi
našou spoločnosťou :
TART, s.r.o.
Tehelná 7,
915 01 Nové Mesto nad Váhom
IČ: 36 320 412
IČ DPH:
SK2020189633
telefónne číslo: +421 327 719 210
kontaktný
e-mail: info@tartshop.sk
ako predávajúcim
a podnikateľom alebo právnickou
osobou
ako kupujúcim
(obaja ďalej spoločne tiež len ako "zmluvné
strany").
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Obchodné
podmienky vymedzujú a upresňujú základné práva a povinnosti zmluvných strán pri
uzatváraní kúpnej zmluvy alebo iné zmluvy tu uvedené (ďalej len ako "zmluva")
prostredníctvom webového rozhrania.
1.2. Ustanovenia obchodných podmienok
sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok
je možné dojednať v zmluve. Odlišné dojednania v zmluve majú prednosť pred
ustanovením obchodných podmienok. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci
meniť či doplňovať. Práva a povinnosti zmluvných strán sa riadia vždy tým znením
obchodných podmienok, za ktorého účinnosti vznikli. Práva a povinnosti zmluvných
strán sa ďalej riadia
2. Objednávka a uzatvorenie zmluvy
2.1. Na webovom rozhraní je uvedený zoznam tovaru vrátane opisu hlavných
vlastností jednotlivých položiek. Prezentácia tovaru uvedená na webovom rozhraní
je informatívneho
charakteru a nejedná sa o verejný návrh predávajúceho na
uzavretie zmluvy v zmysle ustanovenia § 276 Obchodného zákonníka. Pre uzavretie
zmluvy je nutné, aby kupujúci odoslal od budúceho kupujúceho objednávku a aby
došlo k prijatiu tejto objednávky predávajúcim.
2.2. Kupujúci vykonáva
objednávku prostredníctvom webového rozhrania, prípadne iným spôsobom uvedeným
na webovom rozhraní alebo podľa dohody zmluvných strán. Objednávka musí vždy
obsahovať presný názov objednaného tovaru (prípadne číselné označenie tovaru),
počet kusov tovaru, zvolený spôsob platby a dopravy a kontaktné údaje kupujúceho
(meno a priezvisko či názov spoločnosti, identifikačné číslo, adresu pre
doručovanie, telefónne číslo, e-mailovú adresu ). Kupujúci je povinný preukázať,
že je podnikateľom, a to zadaním platného identifikačného čísla do
objednávky.
2.3. Predávajúci nie je povinný obdržanú objednávku
potvrdiť. Nepotvrdená objednávka nie je pre predávajúceho záväzná. Predávajúci
je oprávnený overiť si objednávku v prípade pochybností o pravosti a vážnosti
objednávky. Neoverenú objednávku môže predávajúci odmietnuť.
2.4. Zmluva
je uzavretá okamihom, kedy bolo kupujúcemu doručené prijatie záväznej objednávky
zo strany predávajúceho.
2.5. Po uzavretí zmluvy nemá kupujúci nárok na
zrušenie objednávky. Zrušiť objednávku je možné len po vzájomnej dohode
zmluvných strán. V prípade zrušenia objednávky po vzájomnej dohode zmluvných
strán z dôvodov na strane kupujúceho má predávajúci nárok na úhradu zmluvnej
pokuty vo výške 30% z ceny tovaru. Ak už predávajúci vynaložil v súvislosti so
zmluvou náklady, patrí mu tiež náhrada týchto účelne vynaložených nákladov v
plnej výške.
3. Dodacie podmienky
3.1. Predávajúci je
povinný dodať tovar kupujúcemu dohodnutým spôsobom, riadne zabalený a vybavený
potrebnými dokladmi. Ak nie je dohodnuté inak, sú doklady poskytované v
slovenskom jazyku.
3.2. Na základe dohody zmluvných strán môže predávajúci
zaistiť pre kupujúceho prepravu tovaru a poistenie tovaru počas prepravy. Cenu
dopravy i poistenie je povinný hradiť kupujúci podľa platného tarifu
dopravcu. Za dodanie tovaru kupujúcemu sa považuje odovzdanie tovaru prvému
dopravcovi. Dodaním tovaru prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo škody na
tovare.
3.3. Pred prevzatím tovaru je kupujúci povinný skontrolovať
neporušenosť obalu tovaru a prípadné závady bezodkladne oznámiť prepravcovi. O
závadách bude spísaný protokol. Ak nie je spísaný protokol o závadách, stráca
kupujúci nároky vyplývajúce z porušeného obalu tovaru.
3.4. Okamžite po
prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať tovar, najmä je povinný
skontrolovať počet kusov tovaru a jeho kompletnosť. V prípade zistenia nesúladu
je kupujúci povinný ho oznámiť predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr
však do 2 pracovných dní od prevzatia tovaru. Zistené závady je kupujúci povinný
vhodným spôsobom zdokumentovať a túto dokumentáciu zaslať predávajúcemu spolu s
oznámením závady.
3.5. Neprevzatím tovaru zo strany kupujúceho nie je
dotknuté právo predávajúceho požadovať úhradu kúpnej ceny v plnej výške.
4. Platobné podmienky
4.1. Kupujúci má
možnosť zaplatiť kúpnu cenu za tovar predávajúcemu mimo ďalších spôsobov
uvedených na webovom rozhraní alebo individuálne dohodnutých aj niektorým z
nižšie uvedených spôsobov:
- v hotovosti pri zaslaní tovaru na
dobierku;
- bezhotovostne pred dodaním tovaru prevodom na bankový
účet predávajúceho (pokyny vám budú oznámené v potvrdení objednávky).
4.2. Pri platbe v hotovosti je kúpna cena splatná pri
prevzatí tovaru. Pri bezhotovostnej platbe je kúpna cena splatná do piatich dní
od prijatia objednávky, ak nie je zmluvnými stranami dohodnuté inak. Záväzok
kupujúceho uhradiť cenu tovaru je pri bezhotovostnej platbe splnený okamihom
pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
4.3. Pri nedodržaní
doby splatnosti podľa týchto obchodných podmienok môže byť kupujúcemu účtovaný
úrok z omeškania vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania. Nárok
predávajúceho na náhradu škody, ktorá mu omeškaním kupujúceho vznikla, tým nie
je dotknutý.
4.4. V prípade omeškania kupujúceho s úhradou ceny tovaru je
predávajúci taktiež oprávnený pozastaviť ďalšie dohodnuté dodávky tovaru, a to
až do okamihu úhrady všetkých splatných záväzkov kupujúceho.
4.5. Platba
tovaru je možná v Eurách (€).
5. Odstúpenie od zmluvy
5.1. Do doby
prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy
odstúpiť. V takomto prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu, ktorá už
bola kupujúcim zaplatená, bezhotovostne na účet oznámený mu na tento účel
kupujúcim alebo účet, z ktorého boli prostriedky poukázané na úhradu kúpnej ceny
(ak kupujúci číslo účtu do 5 dní od odstúpenia predávajúcemu neoznámi).
5.2. Predávajúci je ďalej oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak je kupujúci v
omeškaní s úhradou kúpnej ceny tovaru dlhšie ako 2 týždne. Zároveň má v tomto
prípade predávajúci nárok na úhradu zmluvnej pokuty vo výške 50% z ceny
tovaru. Ak sa jednalo o tovar vyrábaný zákazkovo, činí zmluvná pokuta 100% z
ceny tovaru.
5.3. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak je
predávajúci v omeškaní s dodaním tovaru dlhšie ako 4 týždne od dohodnutého dňa
dodania.
5.4. Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak predávajúci
dodal tovar riadne, včas a bez vád.
5.5. Odstúpenie od zmluvy musí byť
urobené písomne v prípade písomnej objednávky a pre prípad zmlúv dohodnutých
elektronicky môže zmluvná strana odstúpiť tiež elektronicky. Odstúpenie od
zmluvy je účinné doručením oznámenia o odstúpení druhej zmluvnej strane.
5.6. Ak bol spoločne s tovarom poskytnutý dar, stráca darovacia zmluva
odstúpením od kúpnej zmluvy ktoroukoľvek zo zmluvných strán účinnosti a kupujúci
je povinný vrátiť dar z dôvodu neplnenia podmienok daru.
6. Práva z chybného plnenia
6.1. Podmienky uplatnenie práv z chybného plnenia a záručnej zodpovednosti sa
riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho.
7. Ochrana obchodného
tajomstva a obchodnej politiky predávajúceho
7.1. Pri dojednávaní
zmluvy a jej plnenia môžu byť kupujúcemu oznámené informácie, ktoré sú označené
ako dôverné alebo ktorých dôvernosť vyplýva z ich povahy. Kupujúci sa zaväzuje
tieto informácie najmä:
- uchovávať ako dôverné;
-
neposkytnúť ich bez súhlasu predávajúceho inej osobe;
- nevyužiť
ich na iný účel, než na plnenie zmluvy;
- nevyužiť akýmkoľvek
iným poškodzujúcim spôsobom.
7.2. Ďalej sa kupujúci zaväzuje, že nebude
bez súhlasu predávajúceho robiť kópie podkladov odovzdaných mu predávajúcim.
8. Ochrana osobných údajov
8.1. Svoju
informačnú povinnosť voči Zákazníkovi v zmysle čl. 13 Nariadenie Európskeho
parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných
údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46 / ES
(všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) ( ďalej len "nariadenie GDPR")
súvisiace so spracovaním osobných údajov Zákazníka na účely plnenia Zmluvy, na
účely rokovania o Zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností
Spoločnosti plní Spoločnosť prostredníctvom osobitného dokumentu, ktorý je k
dispozícii na adrese https://tartshop.sk
9. Zasielanie obchodných oznámení a ukladanie
Cookies
9.1. Niektorých službách informačnej spoločnosti a o zmene
niektorých zákonov (zákon o niektorých službách informačnej spoločnosti), v
znení neskorších predpisov, so zasielaním obchodných oznámení Spoločnosti na
Elektronickú adresu Zákazníka či na telefónne číslo Zákazníka. Svoju informačnú
povinnosť voči Zákazníkovi v zmysle čl. 13 nariadenia GDPR súvisiace so
spracovaním osobných údajov Zákazníka pre účely zasielania obchodných oznámení
plní Spoločnosť prostredníctvom osobitného dokumentu, ktorý je k dispozícii na
adrese https://tartshop.sk.
9.2. Zákazník súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky Spoločnosti zo Zmluvy plniť bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na zariadenie Zákazníka, môže Zákazník súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
10. Záverečné ustanovenia
10.1. Účastníci sú
povinní zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach, ktoré pri rokovaní o uzavretí
Zmluvy označili za dôverné.
10.2. Písomnosti si budú účastníci doručovať na
adresu uvedenú v Zmluve alebo na adresu naposledy písomne druhému účastníkovi
oznámenú; ak nebude účastník na uvedenej adrese zastihnutý, považuje sa
písomnosť za doručenú dňom, kedy bola táto uložená na miestne príslušné úradovni
verejného prepravcu poštových zásielok.
10.3. Účastníci dojednali, že na
riešenie prípadných sporov vyplývajúcich zo Zmluvy je všeobecný súd miestne
príslušný Spoločnosti.
10.4. OP nadobúdajú účinnosť dňom 1. januára
2021.